A Magyar-Francia Kereskedelmi és Iparkamara a Wellpont rendezvényhelyszínen tartja következő hibrid üzleti reggelijét!
Egyszeri kötelezettség vagy folyamatos kihívás?
Már a magyar szabályozás is szabványosított ESG jelentés készítését és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettséget ír elő a vállalkozások számára, amelyet méretük alapján lépcsőzetesen, 1–3 év alatt kell bevezetniük. A szabályok idén január 1-től élnek.
A követelményeket nem csupán az érintett vállalatoknak, hanem a beszállítói láncukban érintett cégeknek is teljesíteni kell, mindez ráadásul folyamatos monitorozás alá tartozik.
A vállalatokra egyre nagyobb nyomás nehezedik tehát, hogy komolyan vegyék ezen elvárásokat, a célszámokat és azok teljesítését, hiszen a szabályok a gyakorlatban objektív módon is ellenőrizhetőek, az eredmények egymással összevethetők és nyilvánosak. Az ellenőrzést és esetleges szankciók alkalmazását pedig a nemzeti hatóságok végzik.
Eseményünkre a magyar ESG ökoszisztéma szereplőit hívtuk meg a szabályozói, a tanácsadói, a jogalkalmazási és a technológiai oldal képviselői személyében, hogy hiteles szakmai információkat kaphassunk és a lehető leggyakorlatiasabb és mindenre kiterjedő útmutatást nyújtsanak a vállalatok számára az ESG szabályozásból származó kötelezettségekről.
Program:
8:30-9:00 Érkezés, regisztráció, kávésarok
9:00-11:20 Előadások, kérdések és válaszok
9:00-9:15
Az Európai Unió fenntarthatósági szabályozása (CSRD) és a jelentéstételi szabványok (ESRS) bemutatása
Bagyura András, Head of Sustainability Services - Mazars
9:15-9:45
Szabályozás Magyarországon és a szabályoknak való megfelelés. Milyen plusz terhet ró a cégekre az átvilágítási kötelezettség? ESG beszámoló, fenntarthatósági jelentés, audit: mi van a könyvvizsgálat fókuszában?
Dr. Belényi Andrea, partner - VJT & Partners ügyvédi iroda és Bagyura András, Head of Sustainability Services - Mazars
9:45-10.15
Az SZTFH szerepe és céljai a kialakuló ESG ökoszisztémában
Erdélyi Dániel, főosztályvezető - Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága
10:15-10.35
ESG a gyakorlatban - elvárások a beszámolási kötelezettségen túl, de a greenwashing gyanúján és következményein innen?
Dr. Belényi Andrea, partner - VJT & Partners ügyvédi iroda
10:35-11.00
Beszállítók ESG szempontú átvilágítása, kockázatértékelése a gyakorlatban - digitális megoldások
dr. Balásfalvi-Kiss András, Head of Kingfisher - Kingfisher Digital Zrt.
11:00-11:10
A Magyar-Francia Kereskedelmi és Iparkamara dekarbonizációs kezdeményezése tagvállalatai szolgálatában
Fésűs Attila, az EQUANS Kft. ügyvezető igazgatója, az MFKI Energetikai Bizottságának vezetője
11:10-11:20 Kérdések és válaszok
11:20-12:00 Networking
Időpont:
2024. május 23. (csütörtök) 9:00-12:00
Helyszín:
Well Point Rendezvényhelyszín, EUROPA DESIGN
1025 Budapest, Törökvész út 71-75.
Részvételi díj:
MFKI tagoknak: 19.900 Ft áfa / fő
Nem tagoknak: 29.900 Ft áfa / fő
Az eseményt magyar nyelven tartjuk, tolmácsolást nem biztosítunk.
Az esemény sajtónyilvános.
Parkolás egyénileg.
Kérjük, személyes vagy online részvételi szándékát
2024. május 17-ig jelezze
az info@ccifrance-hongrie.org e-mail címen, vagy
az alábbi linkre kattintva:
Jelentkezés a hibrid üzleti reggelire
A rendezvényen való részvétel lemondását 2024. május 17-ig tudjuk elfogadni.
A határidőn túli lemondás fizetési kötelezettséget von maga után.
Üdvözlettel,
Az MFKI csapata
Az ingatlanfejlesztőknek a Well minősítés szempontrendszere olyan támpontokat ad, amelyekre érdemes odafigyelni már a beruházások elindításánál. A bérirodaházak fejlesztői számba vehetik az épületek alaprajzi, tartószerkezeti és épületgépészeti kialakítását, hogy az később alkalmas lehessen egy Well iroda megvalósítására. Amellett, hogy a minősítés egy kitűnő marketingeszköz, legalább olyan fontos a munkavállalók egészségének és kényelmének középpontba állítása is. A WELL továbbá hozzásegítheti a HR és kommunikációs szakterületek bekapcsolását is az irodatervezés folyamatába, ami nagyban segítheti egy projekt sikerét.
Nagyon hasznos kezdeményezésnek tartjuk a 2019. február 15-én elindított interaktív előadás sorozatot. Az egészséges irodai környezet érdekében tett intézkedések egyre sürgetőbbek.
Az elmúlt évtizedekben folyamatosan nőtt az az irodai munkahelyek száma, egyre nő a dolgozók aránya az adminisztratív szolgáltatási területeken.
Kovács Emesének szeretnénk megfontolásra javasolni, hogy a ”Well” minősítésben, az irodai dolgozókra jutó irodaterület mérőszáma is szerepeljen, a túlzsúfolt irodai környezet egészségtelen hatásának csökkentése érdekében.
A Well Irodáról szóló szakmai előadás nagyon jól összegezte a munkavállalók jó közérzetét középpontba állító új minősítési rendszer lényegét, így ingatlanfejlesztőként felkészülten várom a leendő bérlők erre vonatkozó igényeit. Számomra a Well nyolc fő kategóriája közül kiemelt fontossággal bír a fitness, a mozgáskultúra bevezetése a munkahelyeken. Ráadásul én ezt közösségépítő eszközként is használnám, hogy az ott dolgozók együtt éljék át a testmozgás örömét. Az irodai épített környezetben olyan feltételeket kell megteremteni, amelyek ösztönzik a fizikai aktivitást és az aktív életmódot.
Az ingatlanfejlesztőknek a Well minősítés szempontrendszere olyan támpontokat ad, amelyekre érdemes odafigyelni már a beruházások elindításánál. A bérirodaházak fejlesztői számba vehetik az épületek alaprajzi, tartószerkezeti és épületgépészeti kialakítását, hogy az később alkalmas lehessen egy Well iroda megvalósítására. Amellett, hogy a minősítés egy kitűnő marketingeszköz, legalább olyan fontos a munkavállalók egészségének és kényelmének középpontba állítása is. A WELL továbbá hozzásegítheti a HR és kommunikációs szakterületek bekapcsolását is az irodatervezés folyamatába, ami nagyban segítheti egy projekt sikerét.