2024.05.07
Hibrid üzleti reggeli: ESG követelmények a magyar piacon

A Magyar-Francia Kereskedelmi és Iparkamara a Wellpont rendezvényhelyszínen tartja következő hibrid üzleti reggelijét!

 

 

 

ESG követelmények a magyar piacon

Egyszeri kötelezettség vagy folyamatos kihívás?

 


Már a magyar szabályozás is szabványosított ESG jelentés készítését és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettséget ír elő a vállalkozások számára, amelyet méretük alapján lépcsőzetesen, 1–3 év alatt kell bevezetniük. A szabályok idén január 1-től élnek.

 

A követelményeket nem csupán az érintett vállalatoknak, hanem a beszállítói láncukban érintett cégeknek is teljesíteni kell, mindez ráadásul folyamatos monitorozás alá tartozik.

 

A vállalatokra egyre nagyobb nyomás nehezedik tehát, hogy komolyan vegyék ezen elvárásokat, a célszámokat és azok teljesítését, hiszen a szabályok a gyakorlatban objektív módon is ellenőrizhetőek, az eredmények egymással összevethetők és nyilvánosak. Az ellenőrzést és esetleges szankciók alkalmazását pedig a nemzeti hatóságok végzik.

Eseményünkre a magyar ESG ökoszisztéma szereplőit hívtuk meg a szabályozói, a tanácsadói, a jogalkalmazási és a technológiai oldal képviselői személyében, hogy hiteles szakmai információkat kaphassunk és a lehető leggyakorlatiasabb és mindenre kiterjedő útmutatást nyújtsanak a vállalatok számára az ESG szabályozásból származó kötelezettségekről.




 

Program:

 

8:30-9:00 Érkezés, regisztráció, kávésarok

 

9:00-11:20 Előadások, kérdések és válaszok

 

9:00-9:15

Az Európai Unió fenntarthatósági szabályozása (CSRD) és a jelentéstételi szabványok (ESRS) bemutatása

Bagyura András, Head of Sustainability Services - Mazars

 

9:15-9:45

Szabályozás Magyarországon és a szabályoknak való megfelelés. Milyen plusz terhet ró a cégekre az átvilágítási kötelezettség? ESG beszámoló, fenntarthatósági jelentés, audit: mi van a könyvvizsgálat fókuszában?

Dr. Belényi Andrea, partner - VJT & Partners ügyvédi iroda és Bagyura András, Head of Sustainability Services - Mazars

 

9:45-10.15

Az SZTFH szerepe és céljai a kialakuló ESG ökoszisztémában 

Erdélyi Dániel, főosztályvezető - Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága

 

10:15-10.35

ESG a gyakorlatban - elvárások a beszámolási kötelezettségen túl, de a greenwashing gyanúján és következményein innen?

Dr. Belényi Andrea, partner - VJT & Partners ügyvédi iroda

 

10:35-11.00

Beszállítók ESG szempontú átvilágítása, kockázatértékelése a gyakorlatban - digitális megoldások

dr. Balásfalvi-Kiss András, Head of Kingfisher - Kingfisher Digital Zrt.
 

11:00-11:10

A Magyar-Francia Kereskedelmi és Iparkamara dekarbonizációs kezdeményezése tagvállalatai szolgálatában

Fésűs Attila, az EQUANS Kft. ügyvezető igazgatója, az MFKI Energetikai Bizottságának vezetője

 

11:10-11:20 Kérdések és válaszok

 

11:20-12:00 Networking

 

 

Időpont:

2024. május 23. (csütörtök) 9:00-12:00



Helyszín:

Well Point Rendezvényhelyszín, EUROPA DESIGN

1025 Budapest, Törökvész út 71-75.

Részvételi díj:

MFKI tagoknak: 19.900 Ft  áfa / fő

Nem tagoknak: 29.900 Ft  áfa / fő

 

Az eseményt magyar nyelven tartjuk, tolmácsolást nem biztosítunk.

 

 Az esemény sajtónyilvános.

 

Parkolás egyénileg.

 

Kérjük, személyes vagy online részvételi szándékát

2024. május 17-ig jelezze

az info@ccifrance-hongrie.org e-mail címen, vagy
az alábbi linkre kattintva:
 

Jelentkezés a hibrid üzleti reggelire

 

 

 

 

A rendezvényen való részvétel lemondását 2024. május 17-ig tudjuk elfogadni.
A határidőn túli lemondás fizetési kötelezettséget von maga után.



Üdvözlettel,

Az MFKI csapata

 






Magyarországon
előregisztrált
épületek

8



Iroda
showroom
projekt



1




Well
minősítéshez
ajánlott
szállítók

6



http://www.europadesign.hu/

Hazai szakemberek
a WELL-ről

Pálla Gábor Ödön
ügyvezető igazgató
Római irodaház Kft.

Az ingatlanfejlesztőknek a Well minősítés szempontrendszere olyan támpontokat ad, amelyekre érdemes odafigyelni már a beruházások elindításánál. A bérirodaházak fejlesztői számba vehetik az épületek alaprajzi, tartószerkezeti és épületgépészeti kialakítását, hogy az később alkalmas lehessen egy Well iroda megvalósítására. Amellett, hogy a minősítés egy kitűnő marketingeszköz, legalább olyan fontos a munkavállalók egészségének és kényelmének középpontba állítása is. A WELL továbbá hozzásegítheti a HR és kommunikációs szakterületek bekapcsolását is az irodatervezés folyamatába, ami nagyban segítheti egy projekt sikerét.

Cikkeink

Kasek Roland CMC vezetési tanácsadó, a MINDiet kutatásért és fejlesztésért felelős alapítója. Kollégáival azon dolgozik, hogy tüneti kezelések és a panaszenyhítő beavatkozások helyett valódi, objektív eredményekben mérhető megoldást kínáljon a személyre szabott egészséghelyreállítástól a hosszútávú egészségmegőrzésig egyéni és vállalati szinten egyaránt. Feuertag Ottó arról kérdezte Rolandot, hogyan találkozhat az egészség kapcsán az egyéni felelősség és a munkáltatói érdek, és miként válhat egy vállalati egészségprogram bevezetése és működtetése versenyelőnyt biztosító stratégiai céllá.
 
Ebben a menüpontban összegyűjtöttük azokat a cégeket, amelyek támogatják és elősegítik a WELL Certification rendszerét. Ezek a cégek széles körben biztosítják a szükséges termékeket, szolgáltatásokat és megoldásokat a WELL szabványoknak való megfeleléshez.
 

Kapcsolat

EUROPA DESIGN, WELL PONT


EUROPA DESIGN, WELL POINT
H-1025, Budapest, Törökvész út 71-75.
T: 274-0001

Nyitva tartás
H-P: 09.00-17.00
Email
minosites@welliroda.hu
Kövessen minket!


Hazai szakemberek a WELL-ről

Fazakas György
építész, ügyvezető igazgató
Fazakas Építésziroda Kft.

Nagyon hasznos kezdeményezésnek tartjuk a 2019. február 15-én elindított interaktív előadás sorozatot. Az egészséges irodai környezet érdekében tett intézkedések egyre sürgetőbbek. Az elmúlt évtizedekben folyamatosan nőtt az az irodai munkahelyek száma, egyre nő a dolgozók aránya az adminisztratív szolgáltatási területeken.

Kovács Emesének szeretnénk megfontolásra javasolni, hogy a ”Well” minősítésben, az irodai dolgozókra jutó irodaterület mérőszáma is szerepeljen, a túlzsúfolt irodai környezet egészségtelen hatásának csökkentése érdekében.

Kocsány János
CEO
Graphisoft Park SE

A Well Irodáról szóló szakmai előadás nagyon jól összegezte a munkavállalók jó közérzetét középpontba állító új minősítési rendszer lényegét, így ingatlanfejlesztőként felkészülten várom a leendő bérlők erre vonatkozó igényeit. Számomra a Well nyolc fő kategóriája közül kiemelt fontossággal bír a fitness, a mozgáskultúra bevezetése a munkahelyeken. Ráadásul én ezt közösségépítő eszközként is használnám, hogy az ott dolgozók együtt éljék át a testmozgás örömét. Az irodai épített környezetben olyan feltételeket kell megteremteni, amelyek ösztönzik a fizikai aktivitást és az aktív életmódot.

Pálla Gábor Ödön
ügyvezető igazgató
Római irodaház Kft.

Az ingatlanfejlesztőknek a Well minősítés szempontrendszere olyan támpontokat ad, amelyekre érdemes odafigyelni már a beruházások elindításánál. A bérirodaházak fejlesztői számba vehetik az épületek alaprajzi, tartószerkezeti és épületgépészeti kialakítását, hogy az később alkalmas lehessen egy Well iroda megvalósítására. Amellett, hogy a minősítés egy kitűnő marketingeszköz, legalább olyan fontos a munkavállalók egészségének és kényelmének középpontba állítása is. A WELL továbbá hozzásegítheti a HR és kommunikációs szakterületek bekapcsolását is az irodatervezés folyamatába, ami nagyban segítheti egy projekt sikerét.



Irodakereso.info Well Iroda http://www.europadesign.hu/


Adatkezelési tájékoztató