2018.09.11
Hogyan tartja meg a WELL a legjobb munkaerőt?

Az irodakereso.info cikke.

Az olyan fogalmak, mint a kollaborációs és szocializációs terek ma már éppúgy egy irodai munkahely részei kell, hogy legyenek, mint az íróasztal vagy a telefon. Mit kell tudnia ma egy modern irodaház belső terének, mitől érzi jól magát egy munkavállaló, és a leglényegesebb kérdés: miért éri meg a munkáltatónak, ha invesztál a munkavállaló jó közérzetébe?
 Hogyan tartja meg a WELL a legjobb munkaerőt?

A Feuertag Ottó alapította Europa Design számos elismerésben részesült 1994-es létrehozása óta a hatékony és emberközpontú munkahelyi környezet megteremtéséért. Mind közül kiemelkedik az elmúlt két év díjesője: 2018-ban az European Business Awards-on Nemzeti Bajnok lett „The Workplace and People Development” kategóriában; míg 2017-ben elnyerte az Investors in People Magyarország Legkiválóbb Vállalatainak különdíját a kiváló teljesítményre inspiráló munkakörnyezet kialakításáért. Az Employer Branding Év Irodája különdíjat az Europa Design által berendezett Eaton Entreprises irodája kapta. A beszélgetésbe bevontuk Kovács Emesét is, aki az MN6 Energiaügynökség energetikai tanácsadója, WELL konzulensként segíti az ED legújabb projektjét.

Feuertag Ottó több száz (!) cégnek segített az európai színvonalú irodai munkakörnyezet megteremtésében, ezáltal a hatékonyságuk növelésében. Sikerüket bizonyítja, hogy az elmúlt 24 évben nem csupán multinacionális cégek, hanem számos hazai szervezet is megtisztelte őket bizalmával. (Akit érdekelnek a részletek, az az europadesign.hu oldalon olvashat róluk bővebben. – a Szerk.) Azoknak, akik Excelben gondolkodnak, egy pofonegyszerű érvet hoz fel arra, hogy miért érdemes akár már az ingatlan kiválasztás fázisában belsőépítészettel, illetve irodabútorok kiválasztásában is jártas szakemberrel megterveztetni a leendő irodatereket, illetve azok berendezését: „Magyarországon a shared service center szektor igazi sikertörténet, kb. 45 ezer jól képzett szakember dolgozik ezen a területen, jellemzően A-kategóriás irodákban. Ez talán közismert, de az már kevésbé, hogy egy ilyen központ működési költségének 75-80 százalékát a bér, illetve az erre rakódó terhek jelentik. Az elmúlt években radikálisan megváltozott a hazai munkaerőpiac, a szakemberek toborzása, illetve talán még ettől is hangsúlyosabbá vált azok megtartása. A kiváló munkaerő hosszútávú foglalkoztatása mára kulcstényezővé vált a vállalkozások életében.” – érvel logikusan amellett, hogy miért érdemes számításokkal, precíz tervekkel és munkahelyi felméréssel alátámasztani egy (leendő) iroda kialakítását.

Az Employer Branding Év irodája különdíj

És hogy miként lehet mindezt a gyakorlatban működő modellé alakítani? Nos, az Europa Design által berendezett Eaton Enterprises irodáját egyebek mellett azért tartották érdemesnek a kitüntetésre, mert itt az elmélet kézzelfogható valósággá vált. Szende Csaba, az Eaton Enterprises Hungary ügyvezető igazgatója szerint a díj is azt mutatja, jó úton járnak. Az Eaton új leányvállalataként, Start-upként fontos volt számukra a cég vállalati kultúrájának megteremtése, ami az Eatont a világ legetikusabb cégei közé emelte. Ez a kultúra megmutatkozik a kiválasztásban, társadalmi tevékenységeikben, munkahelyi és munkán kívüli kezdeményezéseinkben. Ennek része a munkakörnyezet kialakítása is, ahol értékelik az egyént és a lehető legjobb ergonómiai, technikai és audio megoldásokat kínálják a kollégáknak. Az irodában és a piacon is minden eszközzel igyekeznek megmutatni az Eaton-t, mint kiemelkedő munkáltatói márkát. Az irodájuk berendezése kapcsán is fontos volt fontos volt, hogy ezek a terek a saját termékeikkel legyen felszerelve és az Eaton vízióját jelenítsék meg. „Nálunk az ember, az emberi értékek vannak a középpontban. Hisszük, hogy a cég sikeréhez a személyes fejlődésen keresztül vezet az út. Az embereink iránti elkötelezettségünk különböztet meg minket a versenytársainktól. Márkánkat úgy építettük a piacon, hogy értékrendünk és etikai hitvallásunk megkülönböztessen bennünket a piacon versenytársainktól. Fontos számunkra egy olyan légkör kialakítása, ahová nap mint nap szívesen járnak be a kollégák dolgozni és ez kellő inspirációt nyújt.” – nyilatkozta Szende Csaba.

(Az Eaton egy több mint 100 ezer főt foglalkoztató nemzetközi cég, amely energia menedzsmenttel foglalkozik. A cég 2015-ben lépett a Business Service Center piacra, ekkor alapította meg Budapesten régiós központját. További információ a http://www.eaton.com weboldalon található. Az Eaton BSC budapest irodája nyerte el 2017-ben az Employer Branding –iroda különdíját.)

Az egyterű iroda nem csodaszer

Arra az újságírói kérdésre, miszerint egyre több tanulmány kérdőjelezi meg a korábban a hatékonyság felsőfokának tartott egyterű irodák mindenhatóságát, Feuertag Ottó azt válaszolta, hogy „a választás szabadságát kell megadni a munkavállalónak. Támogatni őket abban, hogy a nap folyamán többször – az adott feladathoz igazodva választhassák meg a számukra ideális munkakörnyezetet. Ez lehet egy egyterű részleg, ahol akár egy fülhallgatóval is ki lehet zárni a külvilágot, de lehet egy olyan munkaállomás is, ahol garantált a szerződésírás nyugalma. Ma már nem ismeretlenek azok az applikációk, amelyek egy gombnyomás segítségével segítenek megszervezni egy gyors, mondjuk háromfős munkahelyi meetinget egy tárgyalóban. Az általunk tervezett irodaterekben mindig gondot fordítunk arra, hogy éppúgy legyenek szocializációs, kollaborációs terek, mint intim fülkék, egy bizalmas telefonbeszélgetésre.”

A klasszikus irodai munkahelyen naponta 8-10 órát töltünk, és ha ez valamiért – sokan nem tudják megfogalmazni az okokat – nem tölt el bennünket jó érzéssel, akkor ez hatékonyságromláshoz, adott esetben a munkavállaló távozásához is vezethet. Ottó és csapata természetesen akkor tudja a legeredményesebb munkát végezni, ha már a leendő irodaterület kiválasztásába is bevonják őt és csapatát, de az sem reménytelen vállalkozás, ha egy meglévő irodahelyiséget kell átalakítani.

WELL minősítés: Fókuszban az ember

Az Európa Design új székháza – amely egy háromlakásos társasház példaértékű igényességgel elvégzett teljes átalakítása, bocsánat a profán kifejezésért, de az anyja sem ismerne rá – megpályázza a WELL minősítést. Miről is van szó? Kovács Emese szerint bár manapság már Budapesten sem épül új irodaépület valamilyen zöld minősítés (Breeam, LEED) nélkül, az azokban dolgozó emberek nem biztos, hogy érzékelik a különbséget. Egy zöld épületminősítés nagyon fontos: a felhasznált anyagok, az építés módja és az energiahatékony rendszerek mind hozzájárulnak a környezeti terhelés csökkentéséhez. Azonban hiába energiatakarékos vagy hatékony egy irodaház üzemeltetése, ez nincs közvetlen hatással a benne dolgozók egészségére, mindennapi munkakörülményeire. „Ráadásul még az üzemeltetés során is számos épületben előfordulnak hibák, esetleg érezheti úgy az irodát használó munkatárs, hogy túl hideg van nyáron, esetleg túl száraz a levegő vagy egyszerűen jólesne egy kicsit felállni és átmozgatni magát mondjuk egy futópaddal kombinált munkaállomásnál. Ezek a szempontok nem elsősorban energiahatékonyság vagy környezetvédelmi oldalról merülnek fel, hanem abból indulnak ki, mitől érezzük jól magunkat egy irodaházban, bevásárlóközpontban, étteremben vagy konferenciateremben.” – magyarázza a fiatal szakember, hozzátéve, hogy a közérzetünket leginkább az épületben lévő levegő minősége határozza meg. A páratartalom, a hőmérséklet, a levegőben lévő szennyezőanyagok nagyon komolyan befolyásolják, hogyan teljesítünk a munkahelyünkön. Emellett fontos még, mennyire van lehetőségünk alternatív munkaállomások használatára, esetleg mozgásra, ergonomikus bútorokat használunk-e, tudunk-e egészséges ételeket enni az irodaházban vagy kimerül a kínálat a csoki és kávé automatában. A növények és a zöld tetőkert, esetleg egy céges konyhakert látványa még inkább segíti a munkahelyi jóllétünket, és ez a hatékony munkavégzést is támogatja.

WELL minősítés Magyarországon is

Kovács Emese lapunknak elmondta azt is, hogy a rendszer kidolgozását egy orvosok, pszichológusok és épületgépészek bevonásával végrehajtott 7 éves kutatási program előzte meg, amely szerint a fenti ötletek és még számos egyéb javaslat alapján átalakított-. vagy épült irodai környezet egyértelműen pozitív hatással van a munkavállalókra! Az ilyen épületben dolgozók jobban érzik magukat, elégedettebbek, hatékonyabban dolgoznak, kevesebbet betegek, ráadásul az épület kialakítása még az energiahatékony üzemeltetést is segíti. Ez jelentheti a választ az épületek ilyen kialakítására vonatkozó, gyorsan terjedő beruházói hajlandóságra, míg a cégeket a WELL irodák előnyben részesítésére sarkallhatja. Hiszen itt már nem csak olcsóbb üzemeltetésről beszélhetünk, hanem az egyre nehezebben megtartható munkaerő elégedettségéről, hatékonyságáról is, ami pénzügyi szempontból is komoly előny lehet. Jó hír, hogy Magyarországon meglepően sok új irodaprojekt pályázik a WELL minősítésre, több mint 8 ilyen új irodaház fejlesztés valósul meg a következő néhány évben Budapesten.

A képek az Eaton Enterprises irodáiban készültek.

Magyarországon
előregisztrált
épületek száma

8

Lista

Iroda showroom projekt

1

Lista

Well minősítéshez ajánlott szállítók


3

Lista

http://www.mn6.hu/
http://www.europadesign.hu/

Cikkeink

2018.11.29
Hogy lehet kihozni a legtöbbet egy meglévő iroda megvilágításából?

HOGY LEHET KIHOZNI A LEGTÖBBET EGY MEGLÉVŐ IRODA MEGVILÁGÍTÁSÁBÓL?
Az előző cikkben megnéztük, hogy mely alapkövetelményeknek kell mindenképpen megfelelni egy korábban épült irodának, ha a WELL szabvány szerint szeretné minősíteni magát. A vizsgálatot azzal folytatjuk, hogy mik azok a – Light Concept-hez tartozó- úgynevezett optimalizációk, amikkel tovább javíthatjuk a bennünket körülvevő fényviszonyokat.

Olvasom tovább →

2018.11.22
Megőrülök a fényektől!

MEGŐRÜLÖK A FÉNYEKTŐL!
Ki ne lett volna olyan, akár új építésű, fancy irodában, ahol majd megbolondult attól, hogy folyton a szemébe/monitorjára süt a nap és átkozottul melege van? Esetleg őszi időszakban délután négytől „kiég a retinája” a kvázi csupaszon világító fényforrásoktól? A helyzet sokunknak ismerős. 

Olvasom tovább →

2018.11.13
DIEFFEBI: DOTBOX a jobb levegőért az irodában//

DIEFFEBI: DOTBOX A JOBB LEVEGÕÉRT AZ IRODÁBAN

A WELL minősítés egyik legfontosabb része a levegőminőséggel foglalkozó „AIR” vázlatpont, mely számos szemszögből érinti és vizsgálja a dolgozók levegőjét. A Dieffebi új termékével bemutatja, hogyan lehet elősegíteni a tisztítási folyamatot egy bútor segítségével.

Olvasom tovább →

2018.11.08
Zukunft Personal Hungary HR kiállítás



Tegnap és ma is kint vagyunk a Zukunft Personal Hungary kiállításon, ami az őszi HR konferencia szezon egyik legnagyobb eseménye. Célunk, hogy megismertessük a HR szakma képviselőit is az irodai terek kialakításában rejlő lehetőségekkel.

Olvasom tovább →

Kapcsolat


WELL IRODA
H-1025, Budapest, Törökvész út 71-73.
T: 274-0001

Nyitva tartás
H-P: 09.00-17.00
Elérhetőség
Email
minosites@welliroda.hu
Kövessen minket!


Well Iroda http://www.europadesign.hu/ http://www.mn6.hu/


Adatkezelési tájékoztató