2018.04.09
Mi tesz egy irodát egészségessé vagy egészségtelenné?

Mit tesz egy irodát egészségessé vagy egészségtelenné? Erről az ábráról minden kiderül!

Egészségtelen irodai környezet

  • A rossz levegőminőség a növekvő légszennyezettség eredménye, amelyért beltéri és kültéri szennyező anyagok is felelősek. A nem megfelelő belső levegő ellátás és tisztítás “sick building syndrome”-hoz vezet.
  • A nedvességgel és penésszel kapcsolatos problémák 50%-kal növelik az épület használók légzőszervi megbetegedésének a kockázatát, mert biológiai anyagokat, például vírusokat, bacilusokat, gombákat és spórákat szabadítanak fel a beltérben.
  • Egy 2012-es felmérés szerint az asztmás megbetegedések 9%-áért biztosan a munkahelyi nem megfelelő légminőség felel.
  • A munkavállalók 86%-a küzd valamilyen krónikus betegséggel, mint a depresszió (7%), a krónikus stressz okozta panaszok, magas vérnyomás, magas vércukor szint (43%), elhízás (35%), dohányzás (18%) és a mozgásszegény életmódból adódó mozgásszervi panaszok (49%)
  • Egy 2011-es EU tanulmány szerint a hagyományos egyterű irodákban dolgozók 62%-al több betegszabadságot vettek igénybe, mint azok, ahol megfelelően tisztított levegő és tagoltabb terekben dolgoztak.
  • Világítás: Sok épületben az irodaterek természetes megvilágítása nem megfelelő, amely folyamatos mesterséges megvilágítást eredményez. A nem megfelelő világítás felborítja az alvási ciklusunkat, és kihat a munkahatékonyságra
  • Zaj: A zavaró zaj hatások 66%-al csökkenthetik a munkahatékonyságot, növelik a stresszt
  • A fizikai inaktivitás jelenti az egyik legnagyobb veszélyt az egészségünkre!

Egészséges irodai környezet

  • A tiszta belső levegő az ott dolgozók kognitív funkcióit 61%-al javítja, ezáltal a munka hatékonyságuk, a koncentrációjuk és a jóllétük is nagyságrendekkel javul!
  • Az optimális világítás kialakítás 18%-al növeli a munkavállalók hatékonyságát.
  • Mozgás, ergonómia: A munkatársak 71%-a érzi egészségesebbnek magát azokon a munkahelyeken, ahol lehetővé teszik a mozgást és 12%-al javul a teljesítményük. Ergonomikus bútorok és alternatív munkaállomások elhelyezése segíti a cél elérését.
  • „Biophilia”: A természetközeli berendezés, színhatás, a sok zöld növény, zöldfal nemcsak a levegő páratartalmát javítja, de a dolgozók jóllétére is jelentős hatással van.
  • Az egészséges irodai berendezés csökkenti a zavaró zajhatásokat különböző funkciójú terekkel a kollaborációra, tárgyalásokra, telefonbeszélgetések lebonyolítására.
  • A megfelelő mennyiségű víz fogyasztása (nőknek 2,7 l/nap, férfiaknak 3,7 l/nap) 14%-os produktivitás javulást eredményez a munkában és otthon is.
  • A munkavállalók 78%-a sokkal energikusabbnak érzi magát egy egészséges, vitamindús snack elfogyasztása után, mint egy édes nasi után, míg 45% hatékonyabban is teljesít.
 



Magyarországon
előregisztrált
épületek

8



Iroda
showroom
projekt



1




Well
minősítéshez
ajánlott
szállítók

6



http://www.europadesign.hu/

Hazai szakemberek
a WELL-ről

Kocsány János
CEO
Graphisoft Park SE

A Well Irodáról szóló szakmai előadás nagyon jól összegezte a munkavállalók jó közérzetét középpontba állító új minősítési rendszer lényegét, így ingatlanfejlesztőként felkészülten várom a leendő bérlők erre vonatkozó igényeit. Számomra a Well nyolc fő kategóriája közül kiemelt fontossággal bír a fitness, a mozgáskultúra bevezetése a munkahelyeken. Ráadásul én ezt közösségépítő eszközként is használnám, hogy az ott dolgozók együtt éljék át a testmozgás örömét. Az irodai épített környezetben olyan feltételeket kell megteremteni, amelyek ösztönzik a fizikai aktivitást és az aktív életmódot.

Cikkeink


Az ESG az Environmental (környezeti), Social (társadalmi) és Governance (irányítási) angol szavak rövidítése. Az ESG keretrendszeren belül ezeket pilléreknek nevezzük és ez az a 3 tématerület, amiben a vállalatoktól elvárt a jelentéstétel.

Kapcsolat

EUROPA DESIGN, WELL PONT


EUROPA DESIGN, WELL POINT
H-1025, Budapest, Törökvész út 71-75.
T: 274-0001

Nyitva tartás
H-P: 09.00-17.00
Email
minosites@welliroda.hu
Kövessen minket!


Hazai szakemberek a WELL-ről

Fazakas György
építész, ügyvezető igazgató
Fazakas Építésziroda Kft.

Nagyon hasznos kezdeményezésnek tartjuk a 2019. február 15-én elindított interaktív előadás sorozatot. Az egészséges irodai környezet érdekében tett intézkedések egyre sürgetőbbek. Az elmúlt évtizedekben folyamatosan nőtt az az irodai munkahelyek száma, egyre nő a dolgozók aránya az adminisztratív szolgáltatási területeken.

Kovács Emesének szeretnénk megfontolásra javasolni, hogy a ”Well” minősítésben, az irodai dolgozókra jutó irodaterület mérőszáma is szerepeljen, a túlzsúfolt irodai környezet egészségtelen hatásának csökkentése érdekében.

Kocsány János
CEO
Graphisoft Park SE

A Well Irodáról szóló szakmai előadás nagyon jól összegezte a munkavállalók jó közérzetét középpontba állító új minősítési rendszer lényegét, így ingatlanfejlesztőként felkészülten várom a leendő bérlők erre vonatkozó igényeit. Számomra a Well nyolc fő kategóriája közül kiemelt fontossággal bír a fitness, a mozgáskultúra bevezetése a munkahelyeken. Ráadásul én ezt közösségépítő eszközként is használnám, hogy az ott dolgozók együtt éljék át a testmozgás örömét. Az irodai épített környezetben olyan feltételeket kell megteremteni, amelyek ösztönzik a fizikai aktivitást és az aktív életmódot.

Pálla Gábor Ödön
ügyvezető igazgató
Római irodaház Kft.

Az ingatlanfejlesztőknek a Well minősítés szempontrendszere olyan támpontokat ad, amelyekre érdemes odafigyelni már a beruházások elindításánál. A bérirodaházak fejlesztői számba vehetik az épületek alaprajzi, tartószerkezeti és épületgépészeti kialakítását, hogy az később alkalmas lehessen egy Well iroda megvalósítására. Amellett, hogy a minősítés egy kitűnő marketingeszköz, legalább olyan fontos a munkavállalók egészségének és kényelmének középpontba állítása is. A WELL továbbá hozzásegítheti a HR és kommunikációs szakterületek bekapcsolását is az irodatervezés folyamatába, ami nagyban segítheti egy projekt sikerét.



Irodakereso.info Well Iroda http://www.europadesign.hu/


Adatkezelési tájékoztató